23 Haziran 2020 Salı

"ÜLKÜCÜ EVRÂD" NİYE YOK Kİ?

"ÜLKÜCÜ EVRÂD" NİYE YOK Kİ?

"EVRÂD
أوراد
Allah’a yaklaşmak için belirli zamanda ve belli miktarda yapılan ibadet, dua ve zikri ifade eden tasavvuf terimi.
Evrâd sözlükte “gelmek, çeşmeye varmak, suya gelen topluluk, akan su ve dere” gibi mânalara gelen vird kelimesinin çoğuludur (Kāmus Tercümesi, II, 52). (Zikreden Müellif: Mustafa KARA,"Evrâd-TDV İslâm Ansiklopedisi", "google")
Mufassal;"dünden bugüne";"Tarikat-ı Muhammedîye"/"Muhammedî Yol" "Tarihi"mizden "süzülmüş malumatlar"ın, mezkûr müellif tarafından verilişi...
Bir "4 Nisan 1997 Yıldönümü"nde; müteveffâ "Başbuğ Türkeş" namına Mevlid-i Şerif okutan;"Şanlıurfalı Ülküdaşlar";"Bozkurtlar";"Bozkürtler" ve "Bozaraplar"; "Camiî Avlusu"nda musafaha ederlerken-2010'lu senelerde "Büyük Salgın" yoktu..."Sosyal Mesafe" mes'elesi de yoktu.Malum.-neredeyse kulağıma birden bir "ses" geldi:"'Bir de bunların başında bir manevî zat da olsa idi" diyordu...Kafamı sağa-sola; "sesin geldiği istikâmet"e çevirdim fakat "Ülküdaşlarla dolu avlu"da, kimin dediğini tesbit edemedim...
"İrkilmiştim..." "Dikkat kesilmiştim..." Çünkü yaşadığım hayat boyunca; "ilk defa" böyle bir "söz" işitmiştim. Hattâ kısa süreli de olsa, denilen 'söz'ü "tefekkür" de etmiştim.
Demek istiyordu ki; "tipik tarikat" ve "tipik cemaat"ler gibi "başlarında bir pîrleri" de; bir "mânevî zat"ları da; bir "Mürşid"leri de; bir "Mürşid-i Kamil"leri de; bir "Mücahîd'un fîsebîlillah"ları olsa idi...
Elbette ki; topyekûn "Ülkücü Hareket"; bir "tarikat hareketi" veya bir "cemaat hareketi" değildi.
Velâkin/ancak; "Ülkücü Hareket'in Tasavvufî Ciheti" ve "Cemaat Ciheti" de vardı.
Bu mes'elede;"Dr.Hayati BİCE" Beğ'i hatırlamak-Makaleleri,kitapları- elzemdir.
"ÜLKÜCÜ EVRÂD" DEYİNCE...
"Evrâd","Vird"ler; elbette ki "Kur'an-ı Kerim" ve "Hadis-i Şerif' mesnedlerine dayanan;"İstiğfar, salavat-ı şerif'e,ihlâs-ı şerif"; "esma'ül hüsna", 'kelime-tevhid' ve bazı "ayet-i kerime'lerden mürekkep; "zikir"lerdir;"zikrullah"tır.
Bu "evrâd";"vird"ler; "zikirler","zikrullah"lar;"zikir halkaları"nda; "hatme-i hacegân"larda; "cehrî" ve "hâfî" bir şekilde, fert veya toplu hâlde de yapılabilinmektedir.
Kaldı ki; zaten "Türk-İslâm Töresi"nde "derslilerden olmak";"dersli olmak" da Allah(c.c.)'ın bir lütfû meziyet olduğu gibi; hergün "evrad-ı ezkâr"ı olan demektir.
Bu bâbdan; esasında,"Ülkücü Hareket";"tipik tarikat hareketi" veya "tipik cemaat hareketi" olmasa da; bünyesinde, çok sayıda "evrâd-ı ezkar"lı şahsiyetleri de barındiran; çok sayıda "Ulu Zat"ların, biiznillah "ervahları" ile de "manevî yardım"ları ile de "himmet"leri ile de "destek"ledikleri ve "sahiplendik"leri bir "Büyük Hareket"tir de...
Meselâ;'Gün SAZAK-Bir Şehidin Yolculuğu" kitabından da hatırlıyorum ki; "Gümrük ve Tekel Bakanlığı" dönemindeki "Ülkücü Kadrosu" ile de "Kaçakçılığın Belini Kırmış" müteveffâ "Ülkücü Şehid"imiz "Gün Sazak Beğ"in ahfâdının, hergün "Delailül Hayrat"ı,"Hayırlı Delilleri", "günlük zikir dersi" gibi okuduklarını,ben biliyorum.
Velâkin/ancak; benim "Ülkücü Evrâd" derken demek istediğim şudur: Türkiye'mizdeki irili-ufaklı "tipik tarikat" ve "tipik cemaat" aidiyeti olanlar; muhtelif meşreplerdekiler; neredeyse hergün; "kendi kervanındakilere",âdeta isim isim de ifâde ederek ve de "kendi kervanlarının isimleri"ni de; "meşreblerinin isimleri"ni ifade ederekten "Duâ ve Niyâz" ederlerken; "din" değil; bir "meşrep ismi" de olan "Ülküdaşlar"ımız;"Ülkücü Hareket"e mensubiyeti olanlar da; ismini nasıl ifâde edeceksek: böyle bir "Ülkücü Duâ ve Niyaz"; böyle bir "Ülkücü Evrâd Öncesi ve Sonrası Fatihalar Okuyabilme"; ifade edecek başka birşey aklıma gel(e)mediğinden; böyle bir "Ülkücü Evrâd" yohtur...
Doğrusu bu hâli; böyle bir "gerçekliği" de içime sindiremiyorum...
Hele de "Yakın Tarihi"mizin "En Şehid Vermiş" bir "Büyük Hareket"teki bu nâkıslığı, kabul edemiyorum desem yeridir...
"İlk Ülkücü, Hz.Adem(a.s.)'dır...En büyük Ülkücü de Hz.Muhammed(s.a.v.) Efendimizdir.."
Ben iddia ediyorum ki; Türkiye'mizin,"İslam'ı istismar etmeyen"; "Müslüman(cı) da olmayan","Tek Müslüman(ca) Hareket";(2020'ler Türkiye'sindeki hâl-i pür melâlimize rağmen); yine de "Ülkücü Hareket"tir vesselam...

08 Mayıs 2020
İsmet GÜLTEKİN
metgultekin@hotmail.com
Araştırmacı-Yazar ve Eğitimci

Hiç yorum yok: