23 Haziran 2020 Salı

"TERMELİ KIZ"IN DESTANI(*)

"KARA SEVDÂSI"/"AŞKI UĞRUNA",
"TERME KÖPRÜSÜ"NDEN; "TERME ÇAYI"NA ATLAYAN;
"TERMELİ KIZ"IN DESTANI...(*)

"Sebebi henüz bilnemeyen" denilse de;
'Kara Sevdâlı"ma;'âşkı"ma vermek istemedi,
Babam beni...
Ben de;
'Kara Sevdam" uğruna;
"Âşkım Uğruna";
"Terme Köprüsü"nden;
"Terme Çayı"na attım kendimi...
'Ucunda ölüm" olan bir atlayıştı bu!
"Ben ölmedim!"
Velâkin;
"Babam öldü!..."
Günler sonra buldular cesedini...
"İsmail Ağa"nın "Mahmud Efendi"si;
"İhvanlar"ın "Hadim-i Pîrân"ı dese idi:
"-Haydi atlayın bakalım;
Terme Köprüsü'nden aşağıya;
Terme Çayı'na...
Sofiler, İhvanlar..."
"Nerde o teslimiyet?!"
"Kim atlayabilirdi ki!?"
"Şeyhimiz "delirdi!" herhalde." bile derlerdi.
Kimbilir?
Amma "ben atladım!..."
"Terme Köprüsü"nden aşağıya;
"Terme Çayı"na...
"Ben ölmedim!"
Velâkin;
"Babam öldü!"
Günler sonra buldular cesedini...
Veyahut;
Terme'nin "abdestli-abdestsiz",
"En zengini";"En 'keypitıl'lısı";
Verseydi "trilyon"ları!
Ve deseydi:
"-Atlayın Terme Köprüsü'nden aşağıya;
Terme Çayı'na!..."
"Ucunda ölüm var!"
"Kim atlayabilirdi ki!?"
Amma "ben atladım!"
Vermek istememişti babam;
"Kara Sevdâm"a;"Aşkım"a...
"Kara Sevdâm Uğruna";
"Aşkım Uğruna!";
"Terme Köprüsü"nden aşağıya;
"Terme Çayı"na atladım!!!
"Ben ölmedim!"
Velâkin;
"Babam öldü!"
Günler sonra buldular cesedini...
(*): 06 Şubat 2020,"haber siteleri.." 'haberi...'

26 Mayıs 2020
İsmet GÜLTEKİN

Hiç yorum yok: