23 Haziran 2020 Salı

'KORONA SÜRECİ'NDE, "CUMA NAMAZI"M!

"MARAZÎ MÜSTEVLÎ"/"HASTALIKLI İSTİLÂCI", "BÜYÜK SALGIN" 'KORONA SÜRECİ'NDE,"CUMA NAMAZI"M!

Aslında,"'Aralık 2019'da,"Çin Domuzları"ndan;' Çin Hınzırları"ndan "ortaya çıkmış"ve 'sirayet' etmiş olan "Sârî Hastalık","Marazî Müstevlî"/"Hastalıklı İstilacı","Büyük Salgın" "Koronavirüs -Covıd 19" musibeti süreci; Türkiye'mizde de, "11 Mart 2020" tarihinde başlamış oldu.
"Mart-Nisan Mayıs 2020" tarihlerinde; bencileyin de;"Aile Ocağım" da olan; 'kira'da olsa; "Evimde kaldım."
Hiç mi hiç "dışarı çıkmadım", diyebilirim.Sadece "biriken çöpleri",çok yakın mesafedeki "Çöp Koyterneri"ne atmamın haricinde...
Kelimenin tam anlamı ile "ilk dışarı çıkış"ım; "toner/kartuş ve fotokopi kağıdı alabilmek" için; neredeyse çok az süreli;'Türkiye'miz geneli'nde de,"Şehirlerarası Seyahat" dahil; çoğu 'kısıtlamalar'ın 'kalktığı' ' ikinci gün','Salı Günü','2 Haziran' dı.
O tarihe kadar da; ne "gaz maskesi" kullandım; ne de vesâir "kurallara uyabilmek" gibi 'problemler' yaşadım.
Bir "Ramazan-ı Şerif Ayı"nı da; "Çin Virüsü/Kızıl Çin Virüsü" sebebi ile de "mesai saati telaşları" da yaşamadan; 'rahat rahat'; âdeta "İyi ki Korona Var!" dercesine,"ihyâ" edebilmeye gayret ettim.
"İLK CUMA NAMAZI"M!
"Cuma Namazı Kılınmayışı", tıpkı kesintisiz "Tersten Türk Bayrağı"nın dalgalanması gibi; 'Cihad Var!" demek anlamına da gelmektedir.
Âdeta "Fıkıh İlmi" bile "İslâm Hukuku İlmi" bile "Büyük Salgın Süreci"nde, alt-üst oldu.
Öyle ya; "Camii İmamı" arkadaşlar; 'Farz'ı Kılmaya' başlayınca;"Cemaat,'sosyal mesafe'ye dikkat edelim.Safları sıklaştırmayalım!"mı diyeceklerdi?
Şu tarihe kadar bile "Kıble"miz;"Kabe-i Muazzam"a,"Beytullah" 'ibadete açıl(a)madı...
Velâkin,bu süreçte, 'ibadete ilk açıldığı'nda ise'İlk Kıble'miz "Mescid-i Aksa" da "Cuma Namazı"nı ikâme eden Müslümanlar; 'eskiden de olduğu gibi', "omuz omuza", 'safların arasına şeytanlar girmeyecek' şekilde kıldılar.
Ve bencileyin de, bu süreçte, 'İlk Cuma Namazı"mı, "Mahallem" deki camiî de ikâme ettim.
'Cuma Namazı Mutad Hazırlıkları" mı da yapmış ve "Camiî'e yollanmaya" başladım.Ne "avlusu"nda, ne de "camiî içinde","camiî cemaati" namına da kimsecikler yoktu.
"Oturağa oturup" beklerken; benim gibi "Cuma Namazı"nı,'Camiî' de ikame etmeye niyetlenmiş bir Müslüman;"-Bu Camiî'de, Cuma Namazı kılınmayacak! Şuradaki camiî'de kılınacak!" dedi.
Bencileyin ise "- Bu camiî'de kılmaya niyetlendim ve kılacağım inşaallah" dedim.
Bir yandan da;"camiî avlu"sunda;'Cuma Namazı'nı ikâme edebilmek için,'yer' de düşünmeye başladım.
Daha geçen sene,"hayırseverler"in büyük gayretleri ile daha güzelleştirilmiş Camiî'nin kapısında 'anahtar' vardı ve kapıya da "Cuma Namazı Kılınmayacak" vâri bir yazı da iliştirilmişti.
Yapayalnız beklerken; tek-tük sayıda, gelenler de olmaya başladı.
Bu sefer bencileyin âdeta son an da ,üzerinde anahtar da olan açık kapıdan, camiî'nin içine girdim ve koltuğumun altında tuttuğum seccademi ve de "Üç Muhammedî Gül"ü de, seccademin sağ köşesine koydum.
Camiî içinde, kimi 'maskeli' , kimi 'maskesiz' "3-5 sayıda cemaat" de olmuştuk.Sorduklarında,"Namazı kıldırabilirim." dedim.
"4 rekat sünneti" ikâme ettik ve bu sefer seccademi, daha orta bir yere serdim ve yine sağ köşesine de "kırmızı renkli" '3 Muhammedî Gül"ü de koydum.('Gül", '2 çeşittir'.Bir;"Haçlı-Masonik Kırmızı Gül." İki,"Peygamber Efendimizin Rumuzu, Sembolü olan "Muhammedî Kırmızı Gül." Sizlerin çok rahat okuduğunuz bu "hakikati" öğrenebilmek için; bilseniz; ne "sinir savaşları" yaşadım; ne "psikolojik işkenceler","çileler" çektim.Bilesiniz ha! Tıpkı bir "Türk Bozkurtları"(Dişi Bozkurtlar/Asenalar) var sa; bir de "Roma'nın Bozkurtları"(Dişi Bozkurtları) da var."Kâinatta herşey zıddı ile kâim." Bu ikinci "hakikati" de; öyle "sinir savaşları" ve "psikolojik işkenceler" sonrası değil de; çok geç, çok sonradan öğrendim.Bunu da bilesiniz ha!)
"Allahu Ekber" 'iftidah tekbiri" ile "Fatihâ"lardan sonra da;"Asr Sûresi" ve "İhlâs Sûresi" okuyarak;"'Hutbesiz' bir şekilde 'Cuma Namazı'nı kıldırdım.
Bu süreç; böyle çok sayıda "ömrümüzde ilkler"inde yaşandığı bir süreç de oldu.
Bugün, bazı "Samsun Haber Siteleri"nde de gördüğüm;'camiî avluları"ndan,'sokaklara','kaldırımlar'a taşmış 'Cuma Namazı Fotoğrafları" da; "Öteki Vaiz-Mehmed Âkif ERSOY"un;"Bastığın yerleri toprak diyerek geçme tanı / Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı" mısralarını da hatırlattı.

Siz siz olun; sakın ola;'her karışı şehid kanları ile sulanmış bu topraklara, abdestsiz basmayın ve daima abdestli olun.!
06 Haziran 2020
İsmet GÜLTEKİN
metgultekin@hotmail.com
Araştırmacı-Yazar ve Eğitimci

Hiç yorum yok: