21 Haziran 2020 Pazar

"1.CEMAL SAFÎ ŞİİR YARIŞMASI", NETİCELENMİŞ BİLE!

SAMSUN İLKADIM BELEDİYESİ,
“1.CEMAL SAFÎ ŞİİR YARIŞMASI” ,
NETİCELENMİŞ BİLE!


“Ocak 2020”’de, “Samsun Vilâyeti”mizin “göbeği”ndeki “Ülkücü Belediye” “İlk Adım Belediyesi”nin; “Cemal SAFÎ Şiir Yarışması”ndan haberdar olduğum gün; rahmetli Âşık İsmet TOSUN; nâm-ı diğer Âşık İSMETÎ’nin “Aşk Şiirleri”de aklıma düşmüştü.
“Ha bugün, ha yarın”, “Cemal SAFÎ Şiir Yarışması”nın ‘Sonuçları’na bakarım’, diye ‘erteleye erteleye’, ancak bugün “bak”abildim, “gör”ebildim.
Meğerse denilen tarihte, “30 Mart 2020”de, ‘sonuçlar’, “İlkadım Belediyesi”nin “Resmî Web Sitesi”nden açıklanmış bile…
Yine bugün, şöyle bir tetkik ettiğimde;her zaman, rahmetli “Şairler Sultanı” Necip Fazıl KISAKÜREK vâri, “İkinci kim oldu?”, deyip durdum.
Meğerse, “ikinci”, “dün”, “İngiliz-Fransız İşgali”nden ‘kurtuluş’un “100. Yılı”nı, “12.000”ler “belgesel sinema filmi” ile de kutlayan “Şanlıurfalı” bir şâirimiz kazanmış.
Benim ise âdeta binbir ‘varta tehlikesi’ne rağmen; “e-posta” ile gönderebildiğim; müteveffa nâm-ı diğer Âşık İSMETÎ’nin “Aşk Şiiri” ise “banko elenmiş” herhalde…
Hal bu ki, iddia ediyorum ki; müteveffa Âşık İSMETÎ’nin bütün “Aşk Şiirleri” bile, rahmetli “Cemal SAFİ”nin “Aşk Şiirleri”nden daha da üstün şiirlerdir…
Yine iddia ediyorum ki; “vefât” etmiş, müteveffa şairlerimizin “aşk temalı şiirleri” de ‘kabul edilse” idi, “elenmese” idi, muhakkak-yemin etsem bir yerim ağrımaz- Âşık İsmet TOSUN’un; nâm-ı diğer Âşık İSMETÎ’nin ‘e-posta’ ile gönderdiğim “Aşk Şiiri”, “1./Birinci” seçilirdi.
Öyle, ‘sarmaşık bitkisi’ni de çağrıştıran “Âşk”, bir yandan “Millî Vezin Hece Vezni’dir” deyip de, “ağdalı şiirleri dereceye sokmak”da değildir.
“Cemal Safi 2020 Albümünde Yer Alacak Şiirler” arasına, “Terme İlçemiz”in “Evci Mahallesi”nden; ‘Termeli Şair Hamit DEMİR”in, “Gönüllerin Leylâsı” ‘şiiri’nin de girebilmiş olması ise sevindirici.
Bilmiyorum, Termeli Şâirlerimizden “Emekli Öğretmen” Mahmut DURAN’lar ile hâlen Öğretmenliğini idâme ettiren “Artvinli” Soyal DEDE’ler de “Aşk Şiirleri” ile “Cemal Safi Şiir Yarışması”na iştirak etmişler miydi?
“Dereceye giren” “Ağrılı Yaşar BAYAR” ise “Termeli Yaşar BAYAR”ı, “Bizim Yaşar BAYAR”ı hatırlatsa da, “değildi” tabi ki…
İşte, “2.236 e-posta ile gönderilen “Aşk Konulu”şiirler arasında yer alan, rahmetli"Termeli" Âşık İsmet TOSUN'un; nam-ı diğer Âşık İSMETÎ'nin "Aşk Şiiri":
SÖYLE HÂYİN
SENDEN BANA NE KALDI?
ON YILLIK SEVDADAN
PİŞMANCALIK BU KALDI
Hercai Nurperi senden hâtıra
Yedi yıl naz etdin naz kaldı bana
Sevdan yüreğimde aşmıştır yara
Sen için ağlayan göz kaldı bana.
Nurperi dünyanın en güzel kızı
Dağ ceylanı gibi sürmeli gözü
Yeniden elime aldırdı sazı
Sevdanla inleyen saz kaldı bana.
Bir zengin bulunca aşkını satdın
Zalim ölenecek beni ağlatdın
Aşkın ateşimiş serime atdın
Yandı yürek gitdi köz kaldı bana.
Sözünde dursaydın sanki ne vardı
Şirin dillerinden ballar akardı
Seninle gezerken hayat bahardı
Yedin baharımı güz kaldı bana.
Karaları giyip bürünsünler
Türlü dertten çürüsünler
Yılan gibi sürünsünler
Böyle sevenleri ayıranlar.
Gayr-i meşrû yol tutanlar
Biz sevenleri ağlatanlar
Pişmiş aşa su katanlar
Cehennemden çıkmasınlar
Dertli İsmetî’yim yaş dolu gözüm
Nurperi der inler elimde sazım
Seninle gülmüşdü dünyada yüzüm
Şimdi sensiz gülmez yüz kaldı bana.
12 Nisan 2020
İsmet GÜLTEKİN
metgultekin@hotmail.com
Araştırmacı-Yazar ve Eğitimci

Hiç yorum yok: