11 Temmuz 2018 Çarşamba

SAMSUN KİTAP OKU(MU)YOR!!!

SAMSUN KİTAP OKU(MU)YOR!!!

Türkiye’mizde yüze yakın “franksiyona bölünmüş” ve “Nurcular” veya “Risale-i Nur Talebeleri” dediğimiz “zihniyet”in, “fikriyat”ının “üstünlüğü” ile olsa gerek; artık “Parti Devleti” mi demek lazım veyahutta “Millî Devlet” mi demek lazım “ikilemleri” yaşanılan neredeyse “16 senelik dönem”de; mevcut “fiilî ve hukukî Devlet Yapımız”ın “Yetkili ve Etkilileri”nce; “Şanlıurfa”dan sonra “Samsun”da da “Kitap Okuma Programları” yapılıyor…
“Fiilî ve hukukî” olarak da; “de facto” ve “de jurse” olarak da; mezkûr “Nurcular”ın veya “Risale-i Nur Talebeleri”nin neredeyse “bağırlarından yeşermiş”; “Cumhuriyet Tarihimiz’in En Vatan Haini Mürted Örgütü” de dahil; Türkiye’mizdeki “Kitap Okuma Saatleri” ve “Kitap Okuma Programları”; esasında Türkiye’miz topraklarından neşvü nema bulmuş; moda tabiri ile “yerli, millî İslâmî” ve “modern, çağcıl tarikat hareketi” de, “modern, çağcıl cemaat hareketi” de olan merhum “Bediüüzzaman Hareketi”nin değişmeyen bir tatbikatıdır, değişmeyen bir uygulamasıdır…
“Küfre diz çöktüren”, “Kırmızı kablı kitap okumaları…” “Kırmızı kablı kitap okuma saatleri…” “Kırmızı kablı kitap okuma programları…”
Sadece bu kadar da değil; “Kırmızı kablı kitapları mütalâa etme, müzakare etme saatleri…” Ve yine okadar da değil; “tatil”lerde yapılan “Hızlı Okuma Saatleri”, “Hızlı Okuma Programları…”
Böyle bir “kitap okuma faaliyetleri”, Türkiye’mizde “İlk defa”; dönemin Şanlıurfa Valiliği de yapmış olan; şimdilerin “İYİ PARTİ” milletvekili Nuri OKUTAN tarafından uygulanmıştı…

Şimdi de “tanımlamak”ta zorlandığımız “Devlet Yapı”mızca, Samsun’da tertipleniyor…
Türkiye’mizin “her franksiyondan bütün Nurcular”da, bütün “Risale-i Nur Talebeleri” de dahil çoktaaan unuttular: Mevcut “siyasî irade”, “ilk defa” ne zaman merhum “Bediüüzzaman” ismini telaffuz etmişti!?
Ve “fiilî hukukî” olarak da; “de facto” ve “de jurse” olarak da; hattâ ve hattâ “Neo-Haşhaşiler” diye de târif edilen; “Cumhuriyet Tarihimizin En Büyük İşgal Girşimi”ni yapmış olan “Mürted Paralel”ciler, “Mürted Takiyyeciler” de, “Mürted Paradigmacılar” da 12(0n iki) seneye yakın olmak üzere; kendilerini “Nurcu Gövde” diye târif eden “Yeni ASYA Grubu” da dahil; Türkiye’mizin mezkûr “Nurcuları”; mevcut “siyasî irade”yi “külliyen”, “topyekûn” desteklemişlerdir…
Şimdilerde de “Mürted Paradigmacıların”, “Mürted Takiyyeciler”in “Karadeniz Bölgesi Kal’ası”n da , normal”devlet tanımları”na “sığdıramadığımız” bir “devlet yapımız”ın “etkili ve yetkilileri”nce, 08.Şubat.2018 tarihi itibari ile “hergün”, akşam saat sekiz’de, “Kitap Okuma Saatleri” bir “Proje” olarak uygulanıyor…
“Bir Proje”ye “soğuk” kalanlara ise “lakayd” veya bîgane kalanlara ise “hukukî mecburiyet” olmadığı hâlde; adetâ “psikolojik terör” uygulanıyor…
SAMSUN KİTAP OKU(MU)YOR!!!

Hem de ne “o-ku-ma” amma!!!
Bendeniz, Şanlıurfa’daki 7,5 seneyi bulan “kamu hizmeti”mde, “tanış”tığım “Nurcu biraderlere”, “Risale-i Nur Talebeleri”ne ve “Abi”lere, her defasında izah etmeye de gayret etmişimdir: “Kitap OKU(MA) Saatleri”, “Kitap OKU(MA) Programaları”nın “isminin bile yanlış” olduğunu…Şu meşhur “oku(ma) saatleri” ve “oku(ma) programaları”nın “ismini değiştirin” diye!!!
Çok basit Türkçemiz kuralı: -Ma ekleri ne anlam kazandırıyor!
Üstelik yaradan Kur’an-ı Kerim’inde, hem de “ilk vahiy emri” olarak “İkra/Oku” diyor, sizler ise âdeta Allah’ın emrine, hem de İslâmiyetin “ilk emri”ne “kafa tutarcasına” “OKU(MA)”, diyorsunuz…
Üstelik bütün “Risale-i Nur Külliyatı”nı okuyup bitirseniz de; “nesnel/objectif” bir “görüş” olarak da; sadece ve sadece “Risale-i Nur Âlimi” oluyorsunuz…O kadar…
Böyle bir “nokta-i nazar” ile de; esasında “Samsun Oku(mu)yor” da, rahatlıkla ifâde edebiliriz…
Sadece bu kadar da değil; “Samsun İçin Okuma Vakti” ‘Projesi”ne katılanların “Sosyal Medya”daki “fotoğrafları”nın tamamını bir “kitap” olarak da neşredilse ve o fotoğraflara dikkatli bir nazarla bakılsa ve yorumlansa; bu “Bir Proje”yi tertipleyen ve öncülük eden “resmî ve sivil erkân” da dahil, “herkes oku(mu)yor”, “kitaba bakıyorlar…”, “aile fotoğrafı” paylaşır gibi “fotoğraflar” paylaşıyorlar…
“Ehl-i Beyt Soylu”, “Hazret-i Ali(k.v.) himmetli”, “Ehl-i Tarikat”, “Ehl-i Namaz “ ve “Yeni Bir Türk Devleti”ni kurmuş, “İslâm’a Büyük Hizmetler” yapmış; velâkin “Amerikan ajanları” da dahil; “İngiliz ve Yunan Ajanları”nca, hizmet ettiği Müslüman Türk Milleti’ne ve evlâdlarına, nesillerine çoooook yanlış tanıtılmış(bakınız, Prof. Dr. Haydar BAŞ, “Hoş geldin Atatürk”, 2017 Kasım, İlgili sahifeler), Türkiye Cumhuriyeti Devleti’mizin Kurucusu Rahmetli Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK bile, böyle “Kitap Okumamıştı” be!!!
“Atatürk’ün Şehri”ndeki bu “Kitap Oku(ma)ma Rezaleti” nedir be!!!
KİTAP OKUMA TEKNİKLERİ-
KİTAP OKUMA METODLARI
“Dijital Çağı”mızda ne kadar “suhulet”li, ne kadar “modern”, ne kadar”çağcıl” “kitap okuyabilme” ‘siteleri’, ‘programları’vesaire mevcut…
“Kitap okuyamıyorsan dinle” bâbından “Sesli Kitaplara” kadar hemde…
Hattâ “Risale-i Nur Külliyatı”nı “akıllı telefonlar”dan okurken bile; “altını çizme, vurgulama, renklendirme” vesaire ne “uygulamalar” var be!
“Samsun İçin Kitap Oku(ma)ma Vakti” “Bir Projesi”ne iştirak edenlerin hangilerin elinde “bir kalem” vardı be!
“Elde kalem” olmadan “Kitap” mı okunurmuş be!
Cerideler bile “elde kalem” olmadan okunmaz be!!!
“Hint ve Amerikan Şirketi Ortak Yapımı” “Nurten”lerin “parlatıldığı” Samsun’umuza çooooook acıyorum…
“Bu Bir Proje…” Ve çoooook “şow patetesliği kokuyor” be!!!
Vesselâm…
Terme, 10. 02. 2018
İsmet GÜLTEKİN
Araştırmacı-Yazar ve Öğretmen
Not: Bazı ilgili resimler ve bu hususlara kafa yormuş bir “münevverimiz”in mevzûya iki bölümlük yazısını, “kitap listesi”ni de lütfen okuyunuz…
Önümüzü açacak bir öncü kuşak için 100 Kitaplık Okuma Listesi
20 Kas 2016, Pazar


Bu ülkedeki eğitim sistemi pozitivist, ezberci ve hâlâ Batı-merkezci. Kendi dünyamızı, tarihimizi, toplumumuzu bile seküler-Batılı perspektiflerle öğretmeye kalkışıyor çocuklarımıza.
Ödünç akılla, ödünç bir dünya inşa etmeye çalışıyor: Boşuna çaba! Yazık oluyor, bu ülkeye de, bu ülkenin çocuklarına da!
Oysa başkalarının kavramlarıyla kendi dünyanızı kuramazsınız. Kendi dünyanızı da tanınamaz hâlâ getirir ve yıkarsınız.
O yüzden bize ait olmayan dinamikler üzerinden kurulan bu eğitim sistemi, bizim dinamiklerimizi, ruh köklerimizi dinamitlemeye yarıyor yalnızca. Tanpınar'ın “kültürel inkâr” dediği bizim modernleşme / sekülerleşme serencamımız, sonuçta bizi kültürel intiharın eşiğine getirip bırakıyor...
Bu eğitim sistemi, diploma veriyor yalnızca. Ve yetenek öğütüyor.
Böyle gitmez.
ÇAĞRI'SI ÇAĞ'INI KURACAK BİR ÖNCÜ KUŞAK OLMADAN ASLÂ!
Aynı durum, ülkemizin fikir, sanat, kültür ve medya hayatındada geçerli: Tam bir entelektüel anarşi, nihilizm ve metamorfoz / başkalaşma hükümfermâ: Fikir, sanat, kültür ve medya hayatımız, Batı'da üretilenleri, üstelik de Batı kültürünün posası çıkmış ürünlerini tepe tepe tüketmeyi marifet sanıyor! Böylelikle kaygan zeminlerde patinaj yapıyoruz yalnızca!
Zaman kaybediyoruz... Çocuklarımızı kaybediyoruz... Geleceğimizi kaybediyoruz bu yoz eğitim, fikir, sanat, kültür ve medya rejimiyle. Kendi kuyumuzu kazıyor, kendi ayağımıza kurşun sıkıyoruz.
Oysa yeniden keşfedilmeyi bekleyen, henüz hakkıyla anlaşılamış, aşılamamış, anlaşılamadığı için aşılamadığı da anlaşılamamış, Medine'den süt emen köklü bir medeniyet tecrübesine sahip bir ülkenin eğitim, fikir, sanat, kültür ve medya rejimi, kabına sığmayan, öncü kuşaklar yetiştirebilmeli; fikir, sanat ve kültürde insanlığın önünü açacak, insanlığı yitirdiği hakikatle buluşturacak öncü atılımlara kaynaklık edebilmeli, değil mi?
Bendeniz, sözünü ettiğim medeniyet atılımına öncülük edecek, oluş, fikir ve “varoluş” çilesi çekecek, bu dünyada yaşayacak ama bu dünyayı yaşamayacak, çağ aşacak, çağ açacak, çağrısı çağ'ını kuracak “bizim öncü kuşaklarımızı nasıl yetiştirebiliriz?”yakıcı meselesi üzerinde kafa patlatıyorum, çırpınıp duruyorum yaklaşık çeyrek asırdır karınca kaderince...
YATAY VE DİKEY OKUMA
Bu çerçevede beş aşamadan oluşan 100 kitaplık bir Okuma Listesi hazırladım. Hepsi birinci sınıf yazarlar tarafından yazılan kitaplar bunlar. Bir de zihin ve ufuk açıcı bir okuma yöntemi geliştirdim âcizâne.
Önce şunu söyleyeyim: Okuma, yatay ve dikey eksenlerden oluşur:Yatay okuma, genelden özele doğru ana kaynaklara götürecek, değişik seviyede gerçekleştirilen giriş okumalarıdır.
Dikey okuma ise pergelin sabit ayağını kendi medeniyet ilkelerimize ve ruh köklerimize basarak, pergelin hareketli ayağıyla bütün medeniyetlerin kurucu metinlerinihazmederek, özümseyerek, tartışarak ve nihayetinde aşma çabası ortaya koyacak bir ruhla ve donanımla okumaya soyunmaktır.
Bu listenin ilk aşaması, dersten önce derd sahibi yapacak 20 kitaplık Birinci Aşama okumalarından oluşuyor. 65. kitaptan itibaren ana metinlere geçilecek Türkçe, Arapça ve İngilizcesinden.
BİRİNCİ AŞAMA OKUMA LİSTESİ
100 kitaplık Okuma Listesi'nin BİRİNCİ AŞAMA kitap listesi:
1-İslam'ın Dirilişi-Sezai Karakoç.
2-İnsanlığın Dirilişi-Sezai Karakoç (Birinci Aşama bitince yeniden okunacak).
3-Diriliş Neslinin Amentüsü-Sezai Karakoç.
4-Sütun-(Hepsi değil, bazı bölümleri seçilerek okunacak)-Sezai Karakoç.
5-Yitik Cennet-Sezai Karakoç.
6-Geleceğimizde İslâm Var-Roger Garaudy.
7-Bu Ülke-Cemil Meriç (Birinci Aşama bitince yeniden okunacak).
8-Beş Şehir-Ahmet Hamdi Tanpınar-(Birinci Aşama bitince yeniden okunacak).
9-Yaşamak-Cahit Zarifoğlu (Birinci Aşama bitince yeniden okunacak).
10-İnsanlığın Medeniyet Destanı-Roger Garaudy.
11-Gül Yetiştiren Adam-(Anlatı) Rasim Özdenören
12-Yoksulluk İçimizde-(Hikâye) Mustafa Kutlu.
13-Ya Tahammül Ya Sefer-(Hikâye) Mustafa Kutlu.
14-Bu Böyledir-(Hikâye) Mustafa Kutlu.
15-Sır-(Hikâye) Mustafa Kutlu.
16-Uzun Hikâye-(Hikâye) Mustafa Kutlu.
17-Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler-Rasim Özdenören.
18-Üç Zor Mesele-İsmet Özel.
19-İslâm'ın Vadettikleri-Roger Garaudy.
20-Doğu ve Batı Arasında İslâm-Aliya İzzetbegoviç.
Not-1: Bunlar, Ders'ten önce Dert Sahibi yapacak kitaplar...
Not-2: İkinci Aşama okumalardan önce Yahya Kemal, Necip Fazıl, Sezai Karakoç, Erdem Beyazıt ve Cahit Zarifoğlu şiirleri üzerinde yoğunlaşılacak.
İLK AŞAMA OKUMA LİSTESİ'NİN 3 TEMEL GÂYESİ:
1-Dert sahibi yapmak.
2-Dil zevki kazandırmak.
3-Medeniyet perspektifi ve Müslümanca düşünme melekeleri kazandırmak.
4 KURŞUN KALEMLE OKUMA YÖNTEMİ VE GEREKÇESİ
Kitaplar, mutlaka 4 Kurşun Kalem'le okunacak. Bu okuma yöntemi, liste kadar önemli.
Neden 4 kurşun kalemle okuma yöntemi geliştirmeye ihtiyaç duydum, peki?
Kültürel, entelektüel ve pedagojik gerekçelerle elbette: Görsel kültürün hâkim olduğu bir çağda yaşıyoruz. Görsellik, zihnî faaliyeti yalnızca görüntü'ye indirgiyor; oysa görüntü, hem ayartıcı hem de dolayısıyla zihnî melekeleri yoksullaştırıcı bir işlev görüyor.
Bu okuma yöntemiyle görselliği, yazılı kültürün içinde eritmiş oluyorum. Böylelikle ortaya her sayfanın resim tablosuna dönüştüğü, estetik zevk de kazandıran zihni geliştirici bir “manzara” çıkmış oluyor.
Kalemlerin işlevlerine ve nasıl kullanılacağına gelince...
1-Yeşil Kalem'le: Kilit kavramların altı çizilecek.
2-Kırmızı Kalem'le: Önemli satırların altı çizilecek.
3-Mavi Kalem'le: Atlanmayacak yerler işaretlenecek veya gerekirse çizilecek HAFİFÇE
4-Siyah Kurşun Kalem'le: Kitab'ın sayfalarının sağ ve sol kenarlarına notlar alınacak, başlıklar çıkarılacak, kavramlaştırmalar yapılacak ve ÜST BOŞLUKLARA EN ÖNEMLİ CÜMLE YAZILACAK...
Birinci Bölüm bitince, sırasıyla:
1-Önce yeşil kalemle çizilen yerler / kavramlar hızla okunacak...
2-Kırmızı kalemle çizilen satırlar okunacak...
3-Sayfaların üst taraflarına yazılan cümleler okunacak...
Bu üç işlemden sonra Kitabın İKİNCİ BÖLÜMÜNE GEÇİLECEK...
Bu 100 kitap bitince ihtisaslaşma okumalarına geçilecek...
Bu okumaları, arkadaşlarla birlikte yapıyorum İstanbul'da değişik yerlerde. Gazenferağa Medresesi'nde, Balaban Tekkesi'nde -ve yakında Sabahattin Zaim Üniversitesi'nde.
MESELE OKUMAK DEĞİL, KELİMELERİ RUHA DÖNÜŞTÜRMEK...
Amacım yalnızca kitap okutmak değil; ruh kazandırmak. Mevcut eğitim sisteminin, fikir, sanat, kültür ve medya rejiminin genç kuşaklarımızı nasıl öldürdüğünü ispat etmek ve bu yoz sistemi “çökertmek”.
***
Sözün Özü: Bir “eğitim” çabası, genç kuşaklara şu beş temel şeyi vermiyorsa, toplumun mezarını kazıyor demektir:
1-Ruh
2-Ahlâk
3-İdeal
4-Özgüven
5-Tevazu / Başkalarına saygı.
***
Yalnızca kabına sığmayan insanlar, karanlıkları aşabilir...«kalıbımız»ın rahatını bozabilir... ve kalbimize “yol açan” bir ışık saçabilir...
***
Ey Genç!
Önce Dert sahibi olacaksın.
Dert, yaratılış sırrını okuma melekeleri ve ruh kazandıracak sana.
İşte o zaman, Ders'in ne olduğunu anlayacaksın.
***
Mesele, okumak mı?
Hayır!
Kelimeleri ruha dönüştürebiliyor musun?
İşte bütün mesele bu! Gerisi, çelik çomak oyunu.
Ancak o zaman, zamanı aşar, çağlaya çağlaya akar, toprağı sularsın...
***
Herkese zihin açıcı “okumalar” diliyorum.
www.yenisafak.com, 20.Kasım.2016
Önümüzü açacak öncü kuşak için 100 Kitaplık Okuma Listesi-2. Aşama
27 Mar 2017, Pazartesi


• Türkiye'de pozitivist, ezberci, yetenek öğüten sömürgeci bir eğitim sistemi var. Oysa bütün toplumlar, kendi medeniyet dinamikleri çerçevesinde eğitim sistemlerini kurarlar.
Türkiye'de yaşadığımız medeniyet değiştirme serüveni, bizim medeniyet iddialarımızı önce inkâr etmemizle, sonra da yok etmeye kalkışmamızla sonuçlandı.
Bunun yıkıcı sonuçlarını bir asırdır yaşıyoruz iliklerimize kadar...
Eğitim sistemi çöktü...
Medya rejimi, çocuklarımızı mankurtlaştırıyor...
Kültür, sanat ve fikir hayatımız, kendi medeniyet iddialarımızı ve ruhumuzu yok saydığı için, dolayısıyla ruh köklerini yitirdiği içindünya çapında büyük atılımlara imza atamıyor.
Böyle gitmez.
Hele de dünyanın yeni bir medeniyet fikrine şiddetle ihtiyaç hissettiği bir zaman diliminde önümüzü açacak, çağrısı çağrını kuracak, başka çağrılara ve çağlara açılacak bir eğitim sistemi, medya rejimi, kültür, sanat ve fikir hayatı inşa etmemiz şart.
DERT'TEN SONRA DERS BAŞLIYOR...
Tam da bu nedenlerle, bendeniz, önümüzü açacak öncü kuşakları yetiştirecek, bize yeni Gazâlî'ler, İbn Arabî'ler, İmam Rabbânî'ler, Yunus'lar, Sinan'lar, Itrî'ler... armağan edecek, insanlığın birikimini özümseyerek ve vahyin filtresinden geçirerek kendine maledecek fikriyat ve medeniyet yolculuğunun yapıtaşlarını döşeyecek 100 Kitaplık Okuma Listesi hazırladım.
Birkaç ay önce bu listenin ilk aşamasını yayımladım burada. Builk liste, insanları, ders'ten önce dert sahibi yapacak, belli bir zihnî donanıma ve bilince ulaştıracak bir listeydi.
Sadece Türkiye'de değil Japonya'dan Avrupa ülkelerine ve Amerika'ya kadar yoğun ilgi gördü: İnsanlar gerek kendi başlarına, gerekse gruplar hâlinde okuma programları oluşturdular.
Şimdi, dert'ten sonra ders başlıyor...
Bu yazıda İkinci Aşama Okuma Listesi'ni sizlerle paylaşıyorum.
İkinci Aşama'da İslâm'ın, İslâm'ı idrak yöntemlerinin bütün yönleriyle öğrenilmesine yoğunlaşıyoruz.
Bu arada zihin açıcı, düşünmeye-kışkırtıcı ilginç kitaplar da var listede.
Bu listenin 21'den 40'a kadar olan kitapları sırayla okunacak.
2. Aşama listesinde önemli bir yenilik yaptım: Referans Kitaplar, Sözlükler ve Kavram-Terim Sözlükleri ekledim: Bu kitaplar,sırayla değil, zaman zaman, döne döne okunacak; 40. Kitap tamamlandığında bu kitaplar da tamamlanmış olacak.
Sonraki aşamalarda, medeniyetler tarihi, düşünce tarihi, tarih felsefesi, estetik, sanat metinleri okunacak...
65. Kitap'tan itibarense kurucu, ana metinlere yoğunlaşılacak Arapça, İngilizce ve tabiî Türkçelerinden...
İKİNCİ AŞAMA OKUMA LİSTESİ
21-Okulsuz Toplum-Ivan Illich-Birey Toplum Yayınları.
22-Türkiye'nin Maarif Davası-Nurettin Topçu-Dergâh Yayınları.
***
23-İslâm Kültür Atlası-İsmail Faruki-İnkılab (“Rehber” kitap bu: Liste bitince 2. kez okunacak)
24-İslâm Tarihi-3 cilt-Filibeli Ahmet Hilmi ve Ziya Nur Aksun-Ötüken Yayınları
25-Kur'ân-ı Kerîm Işığında Hz. Muhammed Mustafa (sav)-2 cilt-Osman Nuri Topbaş-Erkam Y.
***
26-Mızraklı İlmihal-Semerkand Yayınları
27-Komünist Manifesto-Marx & Engels.
***
28-İlm-i Hâl-S. Ahmet Arvâsî
29-Tefsir Usûlü ve Tarihi-Ömer Çelik-Erkam Yayınları
30-Sünneti Anlamada Yöntem-Yusuf el-Karadavî
31-Çöle İnen Nur-Necip Fazıl Kısakürek
32-Fıkıh Usûlü-Vehbi Zuhayli-Risale Yayınları
33-Tasavvuf-William Chittick-İz Yayıncılık
34-Kelâma Giriş-U. Murat Kılavuz-A. Saim Kılavuz-İSAM Yayınları
***
35-İslâm'ın Vizyonu-William Chittick-İnsan Yayınları
36-Yoldaki İşaretler-Seyyid Kutup
37-İslâm Düşüncesi-Muhammed İkbal-Külliyat Yayınları
38-40-Çağ ve İlham-I-II-III-Sezai Karakoç-Diriliş Yayınları
İKİNCİ AŞAMA'DA BAŞVURULACAK-REFERANS KİTAPLAR
1-Kur'ân-ı Hakîm ve Meâl-i Kerîm-3 cilt-Hasan Basri Çantay
2-Riyâzü's-Sâlihîn-3 cilt-İmam Nevevî
3-Büyük İslâm İlmihâli-Ömer Nasuhi Bilmen
İKİNCİ AŞAMA'DA BAŞVURULACAK-SÖZLÜKLER
1-Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lûgat-Ferit Develioğlu
2-Misalli Türkçe Sözlük-Ayverdi-3 cilt
3-Büyük Türkçe Sözlük-Mehmet Doğan.
İKİNCİ AŞAMA'DA BAŞVURULACAK-KAVRAM-TERİM SÖZLÜKLERİ
1-Kur'ân Sözlüğü-John Penrice-İşaret Yayınları
2-Kur'ân Terimleri Sözlüğü-Mukatil b. Süleyman-İşaret Yayınları
3-Arap Dili'nde ve Kur'ân'da Farklar Sözlüğü-Ebû Hilâl el-Askerî-İşaret Yayınları
4-Kelimeler Arasındaki Farklar-İsmail Hakkı Bursevî-İşaret Yayınları.
5-Tarifat-Cürcanî-Litera Yayıncılık.
6-Müfredat-Kur'ân Istılahları Sözlüğü-Râğıb el-Isfehânî-Pınar / Çıra Yayınları.
4 KURŞUN KALEMLE OKUMA YÖNTEMİ
Kitaplar, mutlaka 4 Kurşun Kalem'le okunacak.
1-Yeşil Kalem'le: Kilit kavramların altı çizilecek.
2-Kırmızı Kalem'le: Önemli satırların altı çizilecek.
3-Mavi Kalem'le: Atlanmayacak yerler işaretlenecek veya gerekirse çizilecek HAFİFÇE
4-Siyah Kurşun Kalem'le: Kitab'ın sayfalarının sağ ve sol kenarlarına notlar alınacak, başlıklar çıkarılacak, kavramlaştırmalar yapılacak ve ÜST BOŞLUKLARA EN ÖNEMLİ CÜMLE YAZILACAK...
Okunan kitabın Birinci Bölüm'ü bitince, sırasıyla:
1-Önce yeşil kalemle çizilen yerler / kavramlar hızla okunacak...
2-Kırmızı kalemle çizilen satırlar okunacak...
3-Sayfaların üst taraflarına yazılan cümleler okunacak...
Bu üç işlemden sonra Kitabın İKİNCİ BÖLÜM'ÜNE GEÇİLECEK...
Bu okumaları, arkadaşlarla birlikte yapıyorum İstanbul'da değişik yerlerde: Esenler'de Kültür Merkezi'nde, Gazanferağa Medresesi'nde, Balaban Tekkesi'nde ve Sabahattin Zaim Üniversitesi'nde.
ÖNÜMÜZÜ AÇACAK ÖNCÜ KUŞAĞIN GELİŞİNİ GÖRÜYORUM...
Amacım yalnızca kitap okutmak değil; ruh kazandırmak. Mevcut eğitim sisteminin, fikir, sanat, kültür ve medya rejiminin genç kuşaklarımızı nasıl öldürdüğünü ve önümüzü açacak öncü kuşakların nasıl yetiştirilebileceğini göstermek...
Buradan şu kadarını söyleyeyim: Birlikte okuma/ ders yaptığımız arkadaşlar, çok iyi yetişiyorlar...
100 Kitaplık Okuma Listesi tamamlandığında, genelden özele doğru pedagojik bir yöntemle geliştirdiğim bu okuma/ kendini yetiştirme yöntemini uygulayan parlak arkadaşlardan önümüzü açacak öncü bir kuşağın temsilcileri yetişmiş olacak biiznillah...
Bu arkadaşların adım adım gelişini görüyorum...
1984 yılından itibaren bu öncü kuşağın yetişmesi için gecesini gündüz yapan, sabah namazından önce uyumayan, ülkemizin, medeniyet coğrafyamızın ve hakikate gebe insanlığın yükünü omuzlarında taşıma şuuruyla nefes alıp veren bir âciz kul olarakönümüzü açacak bu öncü kuşakların gelişini görüyor ve Allah'a (cc) şükrediyorum.
Herkese zihin açıcı “okumalar” diliyorum.
www.yenisafak.com, 27.Mart.2017, Pazartesi
“4 KURŞUN KALEMLE OKUMA YÖNTEMİ VE GEREKÇESİ
Kitaplar, mutlaka 4 Kurşun Kalem'le okunacak. Bu okuma yöntemi, liste kadar önemli.
Neden 4 kurşun kalemle okuma yöntemi geliştirmeye ihtiyaç duydum, peki?
Kültürel, entelektüel ve pedagojik gerekçelerle elbette: Görsel kültürün hâkim olduğu bir çağda yaşıyoruz. Görsellik, zihnî faaliyeti yalnızca görüntü'ye indirgiyor; oysa görüntü, hem ayartıcı hem de dolayısıyla zihnî melekeleri yoksullaştırıcı bir işlev görüyor.
Bu okuma yöntemiyle görselliği, yazılı kültürün içinde eritmiş oluyorum. Böylelikle ortaya her sayfanın resim tablosuna dönüştüğü, estetik zevk de kazandıran zihni geliştirici bir “manzara” çıkmış oluyor.
Kalemlerin işlevlerine ve nasıl kullanılacağına gelince...
1-Yeşil Kalem'le: Kilit kavramların altı çizilecek.
2-Kırmızı Kalem'le: Önemli satırların altı çizilecek.
3-Mavi Kalem'le: Atlanmayacak yerler işaretlenecek veya gerekirse çizilecek HAFİFÇE
4-Siyah Kurşun Kalem'le: Kitab'ın sayfalarının sağ ve sol kenarlarına notlar alınacak, başlıklar çıkarılacak, kavramlaştırmalar yapılacak ve ÜST BOŞLUKLARA EN ÖNEMLİ CÜMLE YAZILACAK...
Birinci Bölüm bitince, sırasıyla:
1-Önce yeşil kalemle çizilen yerler / kavramlar hızla okunacak...
2-Kırmızı kalemle çizilen satırlar okunacak...
3-Sayfaların üst taraflarına yazılan cümleler okunacak...
Bu üç işlemden sonra Kitabın İKİNCİ BÖLÜMÜNE GEÇİLECEK...
Bu 100 kitap bitince ihtisaslaşma okumalarına geçilecek...”
www.yenisafak.com, 20.Kasım.2016

Hiç yorum yok: