“RÜZGÂRI DİZGİNLEYEN ÇOCUK”(*)LAR:
ÂDETA “MÜSTEMLEKE/SÖMÜRGE” ALTINDAKİ
ÇOCUKLARIN, BAŞARI HİKÂYELERİ…
“Samsun
Eğitim Dergisi”nin en son sayısını, “PDF”den de olsa, alakalı “web site
adresi”nden “yükleyerek” tahkik ettim.
Sadece “iki
not” aldım: Bir, “Rüzgârı Dizginleyen Çocuk” ‘sinema filmi” ile iki ; bir tür “kendini ifâde etme şekli uygulaması”,
“Voki” uygulamasını…
Henüz
“Naim” ‘sinema filmi’ni seyredemedim amma; “Rüzgârı Dizginleyen Çocuk” ‘sinema
filmi’ni seyrettim.
Hem de ,neredeyse
“% 100 Dijitalleşmiş Türkiye Gerçeği”nde…
Hem de, çok
rahat bir şekilde…
“Bir saat
elli dört dakika yirmi saniye” süren bir “Maarif Sistemi” ile “Eğitim Sistemi”
ile alakalı ‘sinema filmi…”
Neredeyse,“Hint
Öğretmen Sinema Filmleri”ni “çatlatacak” kertede…
“Nostalji”
diye de “hor görülen”; kendi “mazinizi de dirilten film kareleri”, çokca
sayıda…
Sizi bilmem
amma; ben, çok sayıda ‘Mısır çapaladım, topladım, alaf yaptım, serentilere
yükledim, kötekler gördüm…”
“Kötek”
nedir?”, gayet iyi bilirim.
Günümüzde
“her doğan bebek, ayrı bir nesil” deniliyor ya; öyle de olsa;aslında, benim
neslim de “çok şanslı” nesildi.
ÂDETA “MÜSTEMLEKE/SÖMÜRGE
ALTINDAKİ ÇOCUKLAR”IN BAŞARI HİKÂYELERİ
“Rüzgârı
Dizginleyen Çocuk”lar; sadece “Yağmur Duâsı” ile sadece “kavlî duâ” ile
yetinmeyen; “Elektrikli Yel Değirmenleri” ile “Rüzgârı Dizginleyen”; “fiilî
duâ”lar da yapan; âdeta “müstemleke/sömürge” altındaki çocukların başarı
hikâyelerinin de “sinema filmi…”
Açlık,
kıtlık, yoksulluk,cehalet, mısır’dan geçinmek hattâ “bir öğün yemek yeme” durumunda
kalıp, ailece “o bir öğün, akşam öğünü mü olsun, sabah öğünümü olsun?”
kertesindeki bir hayatı yaşamak…
“Hükûmetler”in
de, bütün bunlara rağmen; ‘palyatif/geçici önlemler”le, “gıda yardımı”
yapmaları, baskıları, muhalif olanları susturmaları…”Millî Birlik Partisi”nin
susturuluşu…
“Demokrasi
aleytarlığı”nın çağrıştırıcı ifâdeler:”- Demokrasi, ithal edilen Manyok(!)
gibidir..”
Bütün
bunlara rağmen; tamamiyle “analitik zihniyetli” bir “okul”da, gayet ciddî ve
disiplinli eğitim-öğretim gören çocuklar…
“Şehir
Kütüphaneleri”ne alaka duyan ve yaşadıkları ‘sosyal mes’elelere çare”
olabilecek ‘merak’lar, ‘iştiyâk’lar, ‘cehd’ler, ‘gayret’ler içerindeki “siyah
ırk’ın çocukları…”
“Aile
bütünlüğü”nün rağmenlere rağmen muhafaza edildiği, “anne-babalar”ın,
“ebeveynler”in mes’uliyetlerinin şuurunda olduğu ile dopdolu ‘film kareleri…”
NETİCE:
“Rüzgârı
Dizginleyen Çocuk” ‘sinema filmi’,“kendi topraklarında mankurtlaşma”dan,
“mankurtlaştırılma”dan yaşama iradesi sergileyen ve onca menfî şartlara rağmen;
doğup-büyüdükleri “vatan topraklarını ihyâ” edenlerin de hikâyesi…
Esasında
“hikâye” de dememek lazım; “yaşanmış bir hayat”,bir “sergüzeşt-i hayat/hayat
serencamı” adeta…
“Kökü
mazide âti ” olanların, tabiri caizse “kıssası…”
Bütün
“Maarif Camiâsı”na, bütün “Eğitim Camiâsı”na, seyretmeleri için, hararetle
tavsiye edebileceğim bir “Sinema Filmi…”
Terme, 01
Aralık 2019
İsmet
GÜLTEKİN
Araştırmacı-Yazar
ve Eğitimci
(*):
“Rüzgârı Dizginleyen Çocuk”, sinema filmi, aynı isimli bir “kitab”ın da
sinemaya aktarılışı…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder