1 Aralık 2019 Pazar

“RÜZGÂRI DİZGİNLEYEN ÇOCUK”(*)LAR:
 ÂDETA “MÜSTEMLEKE/SÖMÜRGE” ALTINDAKİ ÇOCUKLARIN,  BAŞARI HİKÂYELERİ…


“Samsun Eğitim Dergisi”nin en son sayısını, “PDF”den de olsa, alakalı “web site adresi”nden “yükleyerek” tahkik ettim.

Sadece “iki not” aldım: Bir, “Rüzgârı Dizginleyen Çocuk” ‘sinema filmi” ile  iki ; bir tür “kendini ifâde etme şekli uygulaması”, “Voki” uygulamasını…

Henüz “Naim” ‘sinema filmi’ni seyredemedim amma; “Rüzgârı Dizginleyen Çocuk” ‘sinema filmi’ni seyrettim.

Hem de ,neredeyse “% 100 Dijitalleşmiş Türkiye Gerçeği”nde…

Hem de, çok rahat bir şekilde…

“Bir saat elli dört dakika yirmi saniye” süren bir “Maarif Sistemi” ile “Eğitim Sistemi” ile alakalı ‘sinema filmi…”


Neredeyse,“Hint Öğretmen Sinema Filmleri”ni “çatlatacak” kertede…

“Nostalji” diye de “hor görülen”; kendi “mazinizi de dirilten film kareleri”, çokca sayıda…

Sizi bilmem amma; ben, çok sayıda ‘Mısır çapaladım, topladım, alaf yaptım, serentilere yükledim, kötekler gördüm…”

“Kötek” nedir?”, gayet iyi bilirim.

Günümüzde “her doğan bebek, ayrı bir nesil” deniliyor ya; öyle de olsa;aslında, benim neslim de “çok şanslı” nesildi.

ÂDETA “MÜSTEMLEKE/SÖMÜRGE ALTINDAKİ ÇOCUKLAR”IN BAŞARI HİKÂYELERİ


“Rüzgârı Dizginleyen Çocuk”lar; sadece “Yağmur Duâsı” ile sadece “kavlî duâ” ile yetinmeyen; “Elektrikli Yel Değirmenleri” ile “Rüzgârı Dizginleyen”; “fiilî duâ”lar da yapan; âdeta “müstemleke/sömürge” altındaki çocukların başarı hikâyelerinin  de “sinema filmi…”

Açlık, kıtlık, yoksulluk,cehalet, mısır’dan geçinmek hattâ “bir öğün yemek yeme” durumunda kalıp, ailece “o bir öğün, akşam öğünü mü olsun, sabah öğünümü olsun?” kertesindeki bir hayatı yaşamak…

“Hükûmetler”in de, bütün bunlara rağmen; ‘palyatif/geçici önlemler”le, “gıda yardımı” yapmaları, baskıları, muhalif olanları susturmaları…”Millî Birlik Partisi”nin susturuluşu…

“Demokrasi aleytarlığı”nın çağrıştırıcı ifâdeler:”- Demokrasi, ithal edilen Manyok(!) gibidir..”

Bütün bunlara rağmen; tamamiyle “analitik zihniyetli” bir “okul”da, gayet ciddî ve disiplinli eğitim-öğretim gören çocuklar…

“Şehir Kütüphaneleri”ne alaka duyan ve yaşadıkları ‘sosyal mes’elelere çare” olabilecek ‘merak’lar, ‘iştiyâk’lar, ‘cehd’ler, ‘gayret’ler içerindeki “siyah ırk’ın çocukları…”

“Aile bütünlüğü”nün rağmenlere rağmen muhafaza edildiği, “anne-babalar”ın, “ebeveynler”in mes’uliyetlerinin şuurunda olduğu ile dopdolu ‘film kareleri…”

NETİCE:

“Rüzgârı Dizginleyen Çocuk” ‘sinema filmi’,“kendi topraklarında mankurtlaşma”dan, “mankurtlaştırılma”dan yaşama iradesi sergileyen ve onca menfî şartlara rağmen; doğup-büyüdükleri “vatan topraklarını ihyâ” edenlerin de hikâyesi…

Esasında “hikâye” de dememek lazım; “yaşanmış bir hayat”,bir “sergüzeşt-i hayat/hayat serencamı” adeta…

“Kökü mazide âti ” olanların, tabiri caizse “kıssası…”

Bütün “Maarif Camiâsı”na, bütün “Eğitim Camiâsı”na, seyretmeleri için, hararetle tavsiye edebileceğim bir “Sinema Filmi…”

Terme, 01 Aralık 2019
İsmet GÜLTEKİN
Araştırmacı-Yazar ve Eğitimci


(*): “Rüzgârı Dizginleyen Çocuk”, sinema filmi, aynı isimli bir “kitab”ın da sinemaya aktarılışı…

Hiç yorum yok: