30 Haziran 2019 Pazar

"FINDIK MİTİLİ" BENİM: "- BU SENE 'FINDUK' BOL..."

"FINDIK MİTİLİ" BENİM:
"- BU SENE 'FINDUK' BOL..."

Evet, 'fındık mitili","fınduk mitili" benim:
"- Bu sene 'fınduk' bol..."
"Masabaşı"ndan demiyor, söylemiyor ve yazmıyorum:
"- Bu sene "fınduk' bol...."
"Öşür" de "bol" olacak...
"Fınduk üreticilerimiz" de "borçlar"ını ödeyecek...
"Toy"lar,"düğün"ler,"şölen"ler olacak....
"Fınduk üreticilerimiz"in "yüzleri gülecek","gençler"imiz;"delikanlılar"ımız "bayram" edecekler...
İnşaallah...
"FINDIK MİTİLİ","FINDUK MİTİLİ" BENİM
"Mitil" mefhumu,"Yenilenen İstanbul Seçimleri Süreci"ne ait bir mefhum...
"Postu seren","yorganı seren","konuşlanan","yerleşen", "asıl sahibi" anlamlarında....
Halbu ki,"yenilenen İstanbul seçimlerinin hakikî mitili","biz,siz,onlar" idik....
Merhum Yahya Kemal BEYATLI'ca der isek;"İstanbul nüfusunu teşkil eden","kabr-i şerif"lerdeki "diri"ler idik...
Öyle de oldu ve "Karadenizli Bold Pilot/Trabzonlu Bold Pilot Kazandı..."
Hem de 'at başı fark ile değil"; "metrelerce fark ile kazandı..."
"Siyasî"lerin "mitili" de "fos çıktı..."
"Ânın için", "Fındık Mitili" de, "Hakikî Fınduk Mitili" de "biziz biz..."
"Sen, ben, o.Biz, siz, onlar...."
"Karadenizli Fındık Üreticileri...."
"Ne Amerika, ne İtalya, ne Almanya, ne Fransa" da "Fındığımızın Mitili" değiller, olmamalılar....
"Fındığımızın Hakikî Mitili Türkiye"miz...
"Türkiye"miz olmalı artık...
"Fındığımızın Hakikî Mitili, Karadenizli Fındık Üreticilerimiz...."
"Karadenizli fındık üreticilerimiz" olmalı artık...
"Salak" mıyız?
"Aptal" mıyız?
"Millî Fındık"larımızı, "nasıl" olur da "ecnebî"lere,"yabancılara" kaptırırız ki?
"Millî Fındıklar"ımızın"mitili", "nasıl" olur da "ecnebîler","yabancılar" olur Allah aşkına!?


NETİCE-İ KELAM:
"Fındığın Mitili","Fınduğun Mitili" benim ben....
"- Bu sene fındıklar bol...."
"Karadenizli Fındık Üreticileri","borçlar"ını ödeyecek...
"Karadenizli gençler","toy"lar,"düğün"ler,"şölen"ler yapacak....
"Bayram" edecekler...
İnşaallah...
Vesselam....

Terme,30 Haziran 2019
İsmet GÜLTEKİN
metgultekin@hotmail.com
Araştırmacı-Yazar ve Eğitimci

Hiç yorum yok: