16 Ocak 2020 Perşembe

MERHUM ÂŞIK İSMETÎ(TOSUN) ve "AŞK ŞİİRLERİ"

MERHUM ÂŞIK İSMETÎ(TOSUN) 
                   ve 
       "AŞK ŞİİRLERİ"

"Samsun Vilâyeti"mizin âdeta "göbeği"ndeki,"Ülkücü Necattin DEMİRTAŞ"ın, "Şehrin Emini","İlkadım'ın Emini" ,"İlkadım Belediye Başkanı" olduğu,"Ülkücü Belediye","Ülküdaşlardan Müteşekkil Belediye"ce, rahmetli "Cemal SAFİ" namına,"Şiir Yarışması" tertiplediğini öğrenince, bunları hatırladım ve yazdım.
"Samsun Vilâyeti"mizin âdeta "göbeği"ndeki "Ülkücü Belediye"yi, "Ülküdaşlardan Müteşekkil" olduğunu ümit ettiğim "Samsun İlkadım Belediyesi"ni, 31 MART 2019'dan itibaren; öyle "Amasya"lara,öyle "Asarcık"lara, öyle "Alaçam"lara gitmeden; "teknolojik imkânlarla" takip ediyorum.
Büyük müşkilatlardan âdeta "düze çıkma" gayretinde olduklarını anladım ve kavradım.
"Ülkücü Hareket"in, muhtelif sebeplerden yaşadığı "heterojen görünümü", onlarca "franksiyonlara bölünmüşlüğü", sizi bilmem amma "Allah Şahid", "en çelimsizleri" olarak da, beni âdeta kahreylemektedir.
Ümidim o ki; İstikbal'de de bir "Başbuğ" çıkacak ve bütün "Ülküdaşları", kırıntısına kadar,"Bir Bayrak","Bir Teşkilat" altında toplayacaktır.
İnşaallah...
ÂŞIK İSMETÎ(TOSUN) ve "AŞK ŞİİRLERİ"

Rahmetli Âşık İSMETÎ(TOSUN) hakkında, şunları yazmıştım:
"Rahmetli İsmet TOSUN, nam-ı diğer Âşık İsmetî Şubat 2014’de hakk’a vasıl olmuş bir ‘güzel adam..’ Rabbü’l âleminin de inayeti ile neredeyse beş yıla yakın Terme’de neşrettiğim “Terme Birlik MEFKÛRE-Birlik Olmadan, Dirlik Olmaz” isimli yerel-mahallî gazetemin de köşeyazarı idi. Her defasında yeni yazılarımı almaya Sakarlı Beldesine gittiğimde, tatlı, hoş, doyurucu ve mânâ yüklü sohbetler yapardık.Çayımızı da bu ara içerdik.
Rahmetli İsmet TOSUN, nam-ı diğer Âşık İsmetî, sahiden de “âşık” idi ve Hacı Bektaşi Velî Hazretlerinden mânen de ‘iksir’ini içmişti.
Rahmetli adaşım, Âşık İsmetî, çok “orijinal” bir ‘güzel adam’dı da.. “Terme Birlik MEFKÛRE’ye verdiği yazıların hemen hemen tamamı “bir sigara kağına eklenmiş kağıtlara” yazılı idi.
Düşünebiliyor musunuz, “sigara kağıtları birleştirilerek” yazılarını bu kağıtlara tükenmez mavi kalem ile yazıyordu..
Uzak diyarlardan zaman zaman benim de memleketim olan Terme’mize geldiğimde, oğlu Rami’ye babasının durumunu sorar, selam iletirdim. Fakat çok uzun süre niyet ettiğim halde bizzat daha ziyaret edip de görüşemedim. 2001 içinde yerel-mahallî gazetemin malum sebeplerden yayınını sonlandırması ve benim de diyar-ı gurbete çıkışım, bizzat görüşmelerimizi engellemişti.
Hatırlıyorum da, eve telefon açıp, eşim ile dertleştiklerini ve eşime moral verici sözler söylediğini de hatırlıyorum.

Rahmetli Âşık İsmetî, her ne kadar Gümüşhane’ye bağlı Yağmurdere nahiyesinde doğmuş olsa bile yıllardır Sakarlı beldesinde ikamet etmekte idi ve artık “yeni ili Samsun” olan bir ‘Termeli’ de olmuştu..Ahmet SEZGİN’in “Termeli Yazarlar ve Şairler Ansiklopesi”nde de yer almıştı..
Terme’miz henüz türküsü olmayan bir ilçemiz..Rahmetli Âşık İsmetî “Terme Türküleri” diyebileceğimiz hususlarda da katkı yapmaya çalışmış bir “güzel adam”dı. Kaldı ki bazı yazdığı şiirleri de bestelenmişti..
“TGRT Fm” radyosu ile irtibatlara geçerdi. Samsun’daki yerel televizyon kanallarına da çıkmıştı. Dışa, dış dünyaya da açık bir insandı. Maateessüf son yıllarında Terme’mizdeki neredeyse ‘tröstleşen’, neredeyse ‘tekelleşen’ fikir-düşünce hayatında yeteri kadar yer alamadı.Unutuldu…
Dizgi çalışmalarımın ardından iki çalışmasını da önce internet ortamında “PDF” hâline getirdim. Neredeyse inşallah kağıtlara basılı hâle ramak kaldı.
“En Güzel Türk Türküleri” ile “Aşkın Kitabını Yazdım:Aşk Pınarı” İlki ‘türkü derlemeleri’, ikincisi ise kendisinin yazdığı şiirler..
İşte “Aşkın Kitabını Yazdım ve Kahramanlara Methiye” eseri, çok sade bir çizgili deftere yazılmış şiirlerinden meydana gelmekte. Dizgisini bitirip de “PDF”ye ve inşallah kağıtlara basılı hâle hazır getirirken, üç bölüme ayırdım:
Birinci bölüm, “Âşık İsmetî Der:”; ikinci bölüm, “Aşkın Kitabını Yazdım:Aşk Pınarı” ve üçüncü bölüm ise “Kahramanlarımıza Methiye”den meydana gelmekte…
Rabb’ül âlemin Âşık İsmetî gibi ‘güzel adamları’ nesillerimize unutturmasın.(Âmin) 
Sarıyer, 13.Mayıs.2014"
ŞUBAT 2014-ŞUBAT 2020...
ÂŞIK İSMETİ(TOSUN)'UN , VEFATININ 6.YILDÖNÜMÜ ARİFESİNDE..
Rahmetli İsmet TOSUN'un, nâm-ı diğer Âşık İSMETİ'nin vefatının, neredeyse 6. Yıldönümü arifesindeyiz..
Maateessüf "Terme Belediyesi", "İşte, ben Terme'deki bu evde doğdum" isimli "şiir" yazarak;"fotoğraf" ile delillendirerek;""Alucura" da değil;"Terme'de doğdum" diyerek; âdeta "Termeli" olduğunu ispatlayan, rahmetli "Ârif ŞİRİN"e; nam-ı diğer Ozan ÂRİF'é, şu ana kadar sahip çıkmamıştır.
Vefatının ardından, rahmetli Ozan ÂRİF hatırasına da,"Terme Belediyesi" olarak; şu saate kadar, hiçbir şey yapmamıştır.
Kaldı ki, neticede, rahmetli "Termeli Âşık İSMETÎ(TOSUN)" hatırasına da, meselâ "Terme Belediyesi Âşık İSMETÎ(TOSUN) Hatırasına Aşk Şiirleri Yarışması" tertiplemelerini beklemek; ne derece "gerçekcilik" olur, bilemiyorum....
Rahmetli İsmet TOSUN'un, nam-ı diğer Âşık İSMETÎ'nin;"Aşkın Kitabını Yazdım-Aşk Pınarı" isimli "şiir kitabı"ndaki sadece bir(1) adet şiiri ile aşağıda okuyacağınız "Aşk Şiiri" ile "Ülkücü Belediye","Samsun İlk Adım Belediyesi"nin, rahmetli "Cemal SAFİ Şiir Yarışması"na katılacağım.
Ve âdeta "açık zarf usûlü" , bu "aşk şiiri"ni de paylaşmanın;"teknik şartname"ye "aykırı" olmadığını düşünüyorum.
İşte rahmetli"Termeli" İsmet TOSUN'un; nam-ı diğer Âşık İSMETÎ'nin "Aşk Şiiri":
SÖYLE HÂYİN 
SENDEN BANA NE KALDI?
ON YILLIK SEVDADAN 
PİŞMANCALIK BU KALDI
Hercai Nurperi senden hâtıra
Yedi yıl naz etdin naz kaldı bana
Sevdan yüreğimde aşmıştır yara
Sen için ağlayan göz kaldı bana.
Nurperi dünyanın en güzel kızı
Dağ ceylanı gibi sürmeli gözü
Yeniden elime aldırdı sazı
Sevdanla inleyen saz kaldı bana.
Bir zengin bulunca aşkını satdın
Zalim ölenecek beni ağlatdın
Aşkın ateşimiş serime atdın
Yandı yürek gitdi köz kaldı bana.
Sözünde dursaydın sanki ne vardı
Şirin dillerinden ballar akardı
Seninle gezerken hayat bahardı
Yedin baharımı güz kaldı bana.
Karaları giyip bürünsünler
Türlü dertten çürüsünler
Yılan gibi sürünsünler
Böyle sevenleri ayıranlar.
Gayr-i meşrû yol tutanlar
Biz sevenleri ağlatanlar
Pişmiş aşa su katanlar 
Cehennemden çıkmasınlar
Dertli İsmetî’yim yaş dolu gözüm
Nurperi der inler elimde sazım
Seninle gülmüşdü dünyada yüzüm
Şimdi sensiz gülmez yüz kaldı bana.

Salıpazarı, 14.Ocak.2020
İsmet GÜLTEKİN
metgultekin@hotmail.com
Araştırmacı-Yazar ve Eğitimci

Hiç yorum yok: