VEFÂTININ 25. SENEY-İ
DEVRİYESİNDE,
“FARKLI AÇI”DAN
‘ARVASÎ HOCA’YI ANMAK ve ANLAMAK
“Ömrünü Ülkücü
Nesiller Yetiştirmeye Vakfetmiş Mütefekkir”imiz rahmetli Seyyid Ahmed ARVASÎ
Hocamızın vefâtın 25. sene-yi devriyesi(yıldönümü) yaklaştıkca, “bak”abildiğim
ve “gör”ebildiğim “milliyetçi siteler”deki yazılar;hep “övgü dolu yazılar”dan
öteye gitmiyor..Hâlâ mes’elelerimize “bütüncül bir bakışla bakabilmek anlayışı”nı
sürdürenler çoğunlukta değil.”90.Yılında Lozan” mevzûunda, “Lozan Hezimet mi,
Zafer mi?” mes’elesinde bile, ne “ezberler bozulduğu” hâlde, “ne hezimet, ne
zafer; sadece uzlaşma” diyen “tarihçilerimiz” olduğu hâlde; “100. Yılında
Harb-i Umumî/100. Yılında Birinci Cihan Harbi” mevzûunda ve dönemin“Devlet-i Âliyeyi Osmaniye”
“yöneticileri”nin, adetâ fellik fellik, diyelim “gavûrlarla ittifak arayışına”
girdikleri, zar-zor “Almanya’nın kabul ettiği”ni öğrendiğimiz hâlde, hâlâ “eski
tesbitlerini”, neredeyse günümüzdeki “sosyal olaylara bakış”taki gibi “komplocu
anlayışla” bakanlar, “Çanakkale Harbi=Alman Kazığı; ‘İstiklâl Harbi=İngiliz Provakosyonu”
demeyi sürdürüyorlar…
Hal bu ki, “yeni
şeyler söylemek lâzım..”
Hal bu ki, asıl
“merak edilenleri hatırlatmak lazım…” Kaldı ki, “ARVASÎ Hoca” gibilerin de
“övgüye/methü senaya” hiç mi hiç ihtiyaçları da yok!!!
“Farklı açı”dan
derken; en azından 2013’lerin bitmek üzere olduğu, 2014’ler Türkiye’sine,
“muhteşem kafa karışıklıkları ile “ girmek üzre olduğumuz bir zaman diliminde,
son yıllarda çokca tartışılan mes’eleler hakkında rahmetli “ARVASÎ Hoca”mız ne
düşünüyordu?
“Kendi gündemini
kendi belirleyen bir Müslüman Türk Mütefekkiri, Ülkücü Mütefekkir” olarak;
rahmetli “ARVASÎ Hoca”mız, meselâ “Kürt Dili Mevzûu”na, “Kürtçe Mevzûu”na nasıl
bakmıştı?
Yine kendisi de bir
“Şark Adamı” da olan rahmetli “ARVASÎ Hoca”mız, niye “Bediüzzaman Said
NURSÎ(k.s.)”yi hiç mi hiç yaz(a)madı, hiç mi hiç bahsetmedi?! En azından,
“Bütün Eserlerine Vâkıf” derecede demeyeyim amma, “bu mevzûu”yu ben bilmiyorum…
Sonra, “Eğitimci
kimliği “ ile yıllarca da “Eğitim Camiâsı”nda “hizmet” vermiş bir “Ülkücü
Mütefekkir” olarak; “Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK” hakkında, yahut daha da
“keskince” bir mefhum/kavram ile dersem; “M.Kemal” hakkında ne düşünüyordu?
Niye, hiç mi hiç bu mevzûuyu yaz(a)madı, hiç mi hiç niye bahsetmedi? En
azından, “bu mevzûu”da ben bilmiyorum…
Sonra, “Mamak
Günleri”ni sıcağı sıcağına okumuş ve “Mamak Günleri” kitabının hadi diyelim
“kritiği”ni yazmış biri olarak; “Mamak Günleri”nde de geçen, “Ülküdaşlarından
gördüğü ahde vefâsızlıkları” niye hatırlatılmıyor, niye dillendirilmiyor, niye
yazılmıyor? Sanki günümüz Türkiye’sindeki “Ülküdaşları” mı daha “ahde vefâlı”
oldu da, benim haberim yok?!
Sonra, “Mamak
Cehennemleri”nde bile “Ben de İslâmcıyım” de-me-yen-ler, son yıllarda “E,
canım, ben de, biz de İslâmcıyız” derken; rahmetli Seyyid Ahmed ARVASÎ
Hoca’mız, “İslâm’ı Siyasallaştıranlara/Siyasal İslâmcılara”; hattâ “Biz Siyasal
İslâmcı değiliz, referansımız Kur’an-ı Kerim” diyen “fikir-düşünce akımları”na,
meselâ “Millî Görüş Hareketi”ne, “Erbakan Hareketi”ne nasıl bakmıştı, “Mamak
Günleri”nde neler neler yazmıştı?
VESSELÂM
Şahsen, “merak”ımın
neticesi mezkûr mevzûuların bazıları hakkında yazdıklarım www.millimefkure.com.tr ve
“mefkuredamları” isimli “blog”larımda mevcuttur..
Rahmetli “ARVASÎ
Hoca”mızın vefâtının 25. yılında yâd etmek,anmak ve anlamak istiyorsak; birazcık da “gençlik hissiyatları
dışında yâd” etmemiz,anmamız ve anlamamız ve bu yönde “kamuoyu” meydana
getirmemiz elzemdir vesselam…
“Beyaz Saray”daki
“Teşkilat Ercan”ın(!) “Türkmen Yayınevi”ndeki “kitap imzala faaliyeti”nde, bana
ikram ettiği “bir bardak ayranı” ve “Allah(c.c.) seni muhafaza etsin(Âmin)”
duâsı bereketi ile de hâlâ yaşadığımı da düşünüyorum vesselam…
28.Aralık. 2013
İsmet GÜLTEKİN